torstai 19. tammikuuta 2012

Surprising surprises

Olen yllättänyt ja ylittänyt itseäni viime aikoina aika paljonkin.
bird sketch 19.1.2012

Yllätyksellistä on ollut mm. se, että lainasin tänään kirjastosta runokirjan, joka olisi tosin ollut kivempi alkuperäiskielellä (eli på svenska). Olen myös noudattanut lukemisaikataulujani, joita on siis kaksi kipaletta, ja vieläpä aika innoissani. Jännittävää huomata kuinka kiinnostus vaihtelee: viime viikolla luin päivän aikana kokonaisen historian kirjan ja lusmuilin täysin muista aineista, tällä viikolla taas muut aineet innostavat ja historiasta on selvästi saatu pieni yliannostus. Viimeinen yllättävä seikka, joka mieleeni tulee tällä hetkellä (väitän etten ole niin tylsä että vain kolme asiaa olisi tapahtunut, en siis vain muista niitä muita!) on aikaisin herääminen. Tänä aamuna uni loppui jo viisi yli seitsemän, kun esimerkiksi tiistaina herääminen venyi puoleen asti. Kun huomioon ottaa vielä sen, että koulu on alkanut kumpanakin aamuna kahdeksalta, on 25 minuutilla todellakin merkitystä!
blue yellow macaw 19.1.2012

Itseni olen ylittänyt hyvin paljon viime aikoina palaamalla vanhan harrastuksen pariin. Olen nimittäin asettanut itselleni epäviralliseksi uudenvuodenlupaukseksi tavoitteen piirtää joka päivä. Päivittäinen rustailu ei ole ihan onnistunut enkä siihen ole pinnistellyt, mutta A5-kokoiseen luonnoskirjaan on ilmestynyt kuvia ihan lupaavalla tahdilla. Nyt tuskailen skannerin kanssa, haluaisin nimittäin mielelläni laittaa joitain piirroksia tännekin. Mutta eipä vielä onnista, täydellinen neonkeltainen sävy ei vain suostu piirtymään näytölle...  Onneksi olen tykästynyt mustavalkoiseen jälkeenkin, joten jotain näytteitä tänne voin laittaa.

Alituksista ja tylsistä hetkistä ei nyt puhuta, joten taidan jättää tämän kirjoituksen tähän. Puff, olen nopeiden lopetusten mestari. Kuin seinään.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

hihii miten hienoja ja koomisia lintuja! Anna inspiraation lentää.