torstai 21. maaliskuuta 2013

Mä putoan

Se sanoittaja, joka pukelsi ylläolevan kaltaisen iskelmähelmen paperilta äänitteelle ja sitä kautta myös minun päähäni, ei ole suosiossani tällä hetkellä. Sen lisäksi, että hän on tehnyt ärsyttävän viisun, joka jää päähäni jumiin loppupäiväksi (köh, yöksi...), antaa se myös epärealistisen kuvan putoamisesta, tai kuten minun tapauksessani kaatumisesta. Njoo, eri verbi eri merkitys, tiedän, mutta myös mainion kehno aasinsilta. Khej, taitaa aasi tippua rotkoon... KORJAAN: pudota!

Kuitenkin, olen siis viime aikoina ollut raivostuttavan usein kosketuksissa valkean, kostean ja vaarallisen liukkaan pinnan kanssa. Oli kyseessä sitten pyörätie taikka suihkun lattia, voin sanoa: ärsyttää! Tuntuu siltä että tuuri parantuu entisestään ja seuraava luiskahdus tapahtuu neljän pyörän päällä. Mikäs siinä, onhan siitä jo aikaa kun viimeksi mursin nimettömäni. Nyt sillä on sentään jotain suojaa.

Huokaus sentään. Huomenna on töitä (hih, sijaisen rankka työtahti on 7 tuntia kuussa - mutta palkkakin on sen mukaista...) ja olen vielä hereillä. Kello tosin on vielä armollisella päällä, mutta ei anna anteeksi kovin pitkää valveilla vetvomista. Siispä, öitä!

Ei kommentteja: