keskiviikko 30. marraskuuta 2011

Tomatoes

Yksi juttu lukiossa on aina ollut mun mielestä yli muiden: jaksottaminen. Uuden jakson ensimmäisenä päivänä on melkein yhtä freessiä kuin ekassa koulupäivässä vaikka kesän jälkeen (niin, melkein). Tuntuu tosi mukavalta aloittaa uudet kurssit ja yrittää tehdä enemmän töitä kuin viime jaksossa. Joskus onnistuu, joskus ei.

POMODORO-TAUKO!

Olen siis todellakin alkanut opiskella tuolla Pomodoro-tekniikalla ja pakko sanoa, että tällaiselle ylilusmulle todellakin toimii! Olen siis tässä jo kohta kolme tuntia vain lukenut hi01-kirjaa ja tehnyt muistiinpanoja ja jopa yhden esseerungon. Ongelmana on vain hitaus, sillä olin ajatellut lukevani hissaa vain yhden kerran viikossa (tosin reilut neljä tuntia), mutta jos aion todellakin lukea kirjat vähintään kaksi kertaa olen ihan auttamattoman myöhässä. Taitaa mennä sitten ylityön puolelle tämä historia, muuten ei oikein varmaan onnistu, sillä mulla on neljä muuta ainetta panostettavana. Huoh.

Mutta olen ajatellut katsoa tänä vuonna paria joulukalenteria, saa nähdä onnaako.

Apua, kohta taas Pomodoro!

2 kommenttia:

Jenny Kumpula kirjoitti...

pomodoro? ;o enn ymmärrä!

crline kirjoitti...

google my friend, just google ;)